CCD

Casa Corpului Didactic "Spiru Haret" Iasi (CCDIS) are ca obiectiv principal formarea continua a personalului din invatamantul preuniversitar prin programe de formare continua, activitati cu caracter stiintific, metodic si cultural, in conformitate cu prevederile art. 244 alin. (1) si (4) din Legea nr. 1/2011.

CCDIS este furnizor de formare continua, desfasurandu-si activitatea, cu prioritate, pe teritoriul judetului Iasi.

a) organizator si furnizor de programe de formare continua pentru personalul didactic, de conducere, indrumare si control, precum si pentru personalul didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar in limba romana, in limbile moderne predate in sistemul de invatamant preuniversitar romanesc, in limbile minoritatilor nationale, in judetele in care functioneaza forme de invatamant in limbile minoritatilor, conform art. 45 alin. (10) din Legea nr. 1/2011;

b) centru de resurse, de inovatie si de expertiza in formarea continua a personalului didactic, didactic auxiliar si a managerilor educationali;

c) centru de informare-documentare si consultanta pentru personalul din invatamantul preuniversitar;

d) centru de initiere si organizare de activitati stiintifice, metodice si culturale;

e) editare si difuzare de carte si publicatii in domeniul educatiei;

f) consiliere in managementul proceselor de dezvoltare personala si organizationala;

g) centru metodologic pentru responsabili cu formarea continua, bibliotecari, documentaristi, profesori documentaristi/responsabili ai centrelor de documentare si informare, laboranti, pedagogi scolari, informaticieni din invatamantul preuniversitar;

h) marketing educational: analiza nevoilor de formare, definirea produselor si serviciilor oferite, oferta de programe de formare continua, promovarea si furnizarea acestora;

i) banca de date pentru resursele umane cu statut de formator in domeniile curriculum, evaluare, management etc., inspectori scolari, responsabili cu formarea continua, profesori documentaristi, mentori de dezvoltare profesionala, bibliotecari, laboranti, pedagogi scolari, informaticieni, profesori asociati, consultanti, experti;

j) centru de initiere si derulare de parteneriate in scopul implementarii de proiecte educationale la nivel local, regional, national si international;

k) centru de organizare a activitatilor de petrecere a timpului liber, excursii tematice, scoli de vara, festivitati jubiliare pentru institutii/personalitati, reuniuni traditionale de ziua invatatorului, ziua copilului etc., club al cadrelor didactice care sa prilejuiasca intalniri, schimburi de opinii;

l) centru comunitar de invatare permanenta pentru personalul didactic si didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar, la nivel judetean, organizat conform art. 343 alin. (2) din Legea nr. 1/2011;

m) centru de evaluare acreditat pentru identificarea, evaluarea si recunoasterea rezultatelor invatarii nonformale si informale pentru personalul didactic si didactic auxiliar, precum si pentru personalul de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar, la nivel judetean, conform art. 346 si 348 din Legea nr. 1/2011. Evaluarea si recunoasterea rezultatelor invatarii nonformale si informale pentru personalul didactic si didactic auxiliar, precum si pentru personalul de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar, la nivel judetean, se realizeaza pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educatiei Cercetarii, Tineretului si Sportului conform art. 345 alin. (4) din Legea nr. 1/2011;

n) centru cu atributii de constituire si, respectiv, coordonare ale functionarii corpului de mentori, la nivel judetean.

Domeniile de competenta ale institutiei:

Prin programele de formare continua si prin activitatile specifice, promovate printr-o oferta generoasa si deschisa, CCDIS sustine initiativa si creativitatea furnizorilor de formare, dar si a beneficiarilor.

Pachetele de formare ale CCDIS pun accent pe dezvoltarea capacitatilor si deprinderilor de concepere, planificare, organizare, sustinere, evaluare si adaptare creativa a formarii. De asemenea, urmaresc exersarea abilitatilor de comunicare si relationare cu formabilii si creeaza oportunitatea intelegerii formarii in contextul ei dinamic, de la simplul rol de formator la cel de conceptor de programe.

Programele sunt concepute si sustinute de personalul CCDIS, profesori metodisti, dar si de personal atras, formatori cu experienta vasta in managementul si marketingul formarii, responsabili de programe de formare continua acreditate la nivel national.